Pawilony są przydatne w każdej firmie zajmującej się handlem. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też być głównym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w trakcie targów i podobnych imprez, a ponadto, dzięki mobilności i szybkiemu montażowi, stosuje się je na przykład do prowadzenia sprzedaży w miejscowościach letniskowych lub na sezonowych wyprzedażach. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, winien być właściwie dopasowany do potrzeb użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
Producenci sprzedają rozmaite typy przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych lub ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wytwarzane są na przykład z płyty obornickiej bądź drewna. Charakteryzują je stosunkowo szybki montaż, jednak ich mobilność jest dużo mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są również od nich daleko droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kiosków, portierni bądź kas biletowych.
Pawilon handlowy – dlaczego warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przenoszony lub najważniejsze są dla nas koszty, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. W przeciwieństwie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje charakteryzują się sporą wytrzymałością, która jest wynikiem zastosowania do ich produkcji najwyższej klasy tworzyw. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są konstrukcje, są odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz trudne warunki atmosferyczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą należycie konserwowane, posłużą wiele lat – również przy intensywnym użytkowaniu.