Marketing Tematyka stron internetowych Usługi

PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Jeżeli ciekawi Cię aktualna oferta PBN, skieruj się na pbnmarket.pl.

Aby klient dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz także postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe profesjonalne i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN i ich mankamenty oraz zalety

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO lub dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są zwykle stosowane jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest tylko to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem należy poświęcać niemało czasu na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować potencjał PBN

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej adres, telefon lub e-mail oraz pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym katalogu firm bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Następna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej przydatność oryginalnego wpisu, gdyż natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci traktują jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte uwagi teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza z finansami, aktualnymi wydarzeniami, prawem oraz medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO