Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być wyświetlane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni miejskiej (ekrany w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do zasobów internetu doskonałym pomysłem jest też udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Mnóstwo przykładów pokazuje, że treść udostępniana viralowo w sieci to najskuteczniejszy sposób na promocję usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają pół minuty i podają treści w bardzo okrojonym formacie, z tej przyczyny przy ich produkcji ważne jest twórcze, niebanalne ujęcie prezentowanego tematu. Z uwagi na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach pojawiają się w przerwach między programami, ich kreatorzy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę pełni także odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – skorzystaj z usług profesjonalistów
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (kamery tradycyjne i sportowe, lustrzanki cyfrowe, drony, stabilizatory obrazu), a w swojej pracy wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do postprodukcji – montażu, korekty kolorów czy dźwięku. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych angażują także doświadczonych aktorów i lektorów. Bazą udanego filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz przykuwający uwagę potencjalnych klientów, zaskakujący kreatywnością, a czasem nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.