Pozycjonowanie i optymalizacja - kliknij w to miejsce po dalsze informacje o tej usłudze
Funkcjonują trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Zielone Świątki lub finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Najczęściej należy rozpocząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową ewentualnie zmienioną treść witryny.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Następny rodzaj pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest też to, że coraz powszechniejszy jest trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom MT500 szara,
– smartfon Huawei P20 biały,
– obuwie sportowe puma Drift Cat białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne zwłaszcza dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić zazwyczaj:
– dzielnicę (np. “sklep obuwniczy Mokotów”)
– miasto (“saksofonista Kraków”)
– państwo (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów mieszkających w danym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet reklamowy i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]