IT Tematyka stron internetowych

Zagrożenie dla strony – bany i filtry Google

Posiadanie własnej strony online zmusza do jej efektywnego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była zauważalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak firmowa strategia powoduje pogwałcenie norm rzetelnego pozycjonowania i na portal mogą zostać nałożone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – co to jest?

Ban od Google to najgorszy rodzaj sankcji, jakiemu może zostać poddana witryna www. Oznacza on bezwzględne wykasowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy realnie komplikuje funkcjonowanie interesu. Po zbanowaniu witryny wskaźnik naszych gości błyskawicznie zmaleje, gdyż większość użytkowników posiłkuje się Google. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach przeglądania, co też źle wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją filtry ręczne – nakładane osobiście przez pracowników Google oraz algorytmiczne, które zakładane są mechanicznie przez specjalne systemy.

Czy można zlikwidować bany i filtry Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google nakładane są np. za stosowanie zbyt dużej liczby linków promujących naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google musimy uprzednio zweryfikować jego powód. Pamiętajmy, żeby przekazać to specjalistycznej firmie SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z problemem. Operacja może niestety potrwać aż pół roku, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.