O co chodzi z filtrami Google?
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na webmasterów, którzy łamią wytyczne wprowadzone przez Google. Najprostsze rozróżnienie filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie musisz obawiać się filtrów Google.
Filtr Google i co dalej?
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów wejdą na naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z zasadami opracowanymi przez Google.